Het Economics & Business Career Centre van de Universiteit van Amsterdam vroeg ons om een workshop personal branding te verzorgen tijdens de Professional Development Week. Dit exclusieve programma voor studenten aan de faculteit Economie & Bedrijfskunde geeft studenten die in de laatste fase van hun studie zitten de kans om diverse workshops te volgen om zich voor te bereiden op hun volgende professionele stap: het betreden van de arbeidsmarkt.
De arbeidsmarkt is enorm aan het veranderen. Online imago, netwerken, skills en ervaring worden steeds belangrijker tijdens het sollicitatie proces. Veel young professionals ervaren keuzestress, en dan in het bijzonder omtrent hun eerste baan als starter. Als persoonlijk merk kun je jezelf onderscheiden en je zichtbaarheid vergroten. Personal branding helpt ook jouw visie op wie jezelf bent te verscherpen, en doet je begrijpen waarom je bepaalde keuzes maakt en voorkeuren hebt. Deze visie en het begrip voor jezelf zorgen ervoor dat je jezelf helder naar buiten kunt presenteren en je zo ook een stap dichter bij jouw purpose kunt komen met een flinke dosis gezond zelfvertrouwen.
Je personal brand linkt je belangrijkste persoonlijkheidskenmerken, je passies en je krachten aan een waardevolle propositie, waarmee je je onderscheidt van anderen. Om jezelf neer te zetten als sterk brand is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van je eigen skills en deze te kunnen versterken. Tijdens de workshop zijn we daarom eerst ingegaan op zelfkennis. Door de deelnemers vragen te stellen als ‘Noem 4 skills waar je trots op bent’ en ‘Wanneer je een obstakel tegenkomt, welke skills gebruik je dan om dit obstakel te overwinnen?’, zetten we deelnemers aan om zelf na te denken over hun krachten.
Zelfkennis blijft een belangrijk terugkerend element tijdens de workshop. Deelnemers worden steeds weer gevraagd goed naar zichzelf te kijken en te reflecteren. Vragen als ‘Welke vaardigheden/rollen maken mij enthousiast?’, ‘Welke vaardigheden/rollen verbranden me of demotiveren me?’ en ‘Welke vaardigheden/rollen zijn relevant voor mijn carrière?’ helpen deelnemers om hun eigen unieke skillset te omschrijven.
Minstens zo belangrijk als het in kaart brengen van je skills, is het in kaart brengen van je waarde. Oftwel, waarom doe jij de dingen die je doet? En waarom doe jij de dingen zoals je ze doet? Het begrijpen van je ‘waarom’ is essentieel voor het ontwerpen van een carrièreplan dat aansluit bij je waarden, passies en doel.
Na afronding van de workshop hebben alle deelnemers een compleet beeld van hun personal brand, ook weten ze via welke platformen ze zichzelf zichtbaar kunnen maken, en hoe ze hier hun eigen brand neerzetten.
Heb je interesse in onze workshop personal branding? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
© 2018 All rights reserved
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Fill the form below to get instant access